V knize zmiňujeme spoustu odkazů na cizí stránky. Pokud nechcete adresy při čtení ručně přepisovat do webového prohlížeče, můžete využít této stránky. Při čtení mějte otevřený tento seznam odkazů setříděný dle kapitol, a až narazíte v knize na odkaz, můžete na něj jednoduše přejít odsud.
Kapitola 1: Seznamujeme se s obsahovým marketingem
Co je to obsahový marketing
- Marketing obsahem – Content Marketing Institute – Coca-Cola Bets the Farm on Content Marketing – https://marketingobsahem.cz/coca-cola str. 20
- Content Marketing Institute – Blog – http://contentmarketinginstitute.com/blog str. 20
- Copyblogger – http://www.copyblogger.com/blog/ str. 20
- Social Media Examiner – http://www.socialmediaexaminer.com/ str. 20
- HubSpot – Blog – http://blog.hubspot.com/ str. 21
- Unbounce – Blog – http://unbounce.com/blog/ str. 21
- Contently – http://contently.com/strategist/ str. 21
- Moz – Blog – http://moz.com/blog str. 21
- Crazy Egg – Blog – http://blog.crazyegg.com/ str. 21
- Zerys – Blog – http://www.zerys.com/content-marketing-blog-0/ str. 21
Proč je obsahový marketing stále populárnější
- Marketing obsahem – studie – https://marketingobsahem.cz/studie str. 23
Příklady úspěšných obsahových strategií
- Good Greens – http://www.goodgreens.com/ str. 24
- Dollar Shave Club – http://www.dollarshaveclub.com/ str. 24
- Marketing obsahem – virální video Dollar Shave Club – https://marketingobsahem.cz/viralni-video str. 25
- Foiled Cupcakes – http://www.foiledcupcakes.com/ str. 25
- Kinleigh Folkard and Hayward – http://www.kfh.co.uk/completely-london/ str. 26
Pět základních procesů obsahového marketingu
- Včeliště – Jak vytvářet poutavé a funkční titulky – http://www.vceliste.cz/jak-vytvaret-titulky/ str. 29
- Včeliště – Co by měl obsahovat Meta Description – http://www.vceliste.cz/meta-description/ str. 29
Výhody a nevýhody obsahového marketingu
- Marketing obsahem – HubSpot statistiky – https://marketingobsahem.cz/hubspot-statistiky str. 30
- Včeliště – Proč se vyplatí tvořit kvalitní obsah – http://www.vceliste.cz/kvalitni-obsah/ str. 30
- Marketing obsahem – PRWeb studie – https://marketingobsahem.cz/prweb-studie str. 31
- Marketing obsahem – ContentPlus infografika – https://marketingobsahem.cz/contentplus str. 32
Kapitola 2: Zjišťujeme, pro koho a jak máme psát
Tvoříme persony pro obsahový marketing
- Stock.xchng – www.sxc.hu str. 41
Jak zvolit vhodný tón komunikace
- Marketing obsahem – Průzkum – https://marketingobsahem.cz/pruzkum-tone-komunikace str. 45
Jak budovat důvěru u vašich čtenářů
- Marketing obsahem – Kruse – Důvěra dotazník – http://marketingobsahem.cz/duvera-dotaznik str. 49
- Marketing obsahem – Active Internet Marketing – Článek s 5 tipy – https://marketingobsahem.cz/activ-im-blog str. 50
Jak začlenit vypravěčství do obsahové strategie
- Marketing obsahem – Psychologové Green a Brock – https://marketingobsahem.cz/green-a-brock str. 53
- Marketing obsahem – Video storytelling – https://marketingobsahem.cz/video-storytelling str. 56
Kapitola 3: Tvoříme správný tým pro produkci obsahu
Jak má vypadat kvalitní tým obsahového oddělení
- Basecamp – https://basecamp.com/ str. 58
- Voice and Tone – http://voiceandtone.com/ str. 59
Metody úspěšné organizace týmové produkce obsahu
- Marketing obsahem – Altimeter Group – https://marketingobsahem.cz/altimetergroup str. 65
Naučte se správně vybírat nové autory
- Copyscape – http://www.copyscape.com/ str. 68
- Time Doctor – http://www.timedoctor.com str. 69
- Call Recorder for Skype – http://www.ecamm.com/mac/callrecorder/ str. 70
- Pamela for Skype – http://www.pamela.biz/ str. 70
- VodBurner for Skype – http://www.vodburner.com/ str. 70
Programy pro usnadnění tvorby obsahu
- Dark Room – http://jjafuller.com/dark-room/ str. 74
- WriteRoom – http://www.hogbaysoftware.com/products/writeroom str. 74
- OpenOffice – stáhnout – http://www.openoffice.cz/stahnout str. 74
- Google Drive – http://drive.google.com/ str. 75
- Cadence9 – http://cadence9.com/ str. 75
- Compendium – http://www.compendium.com/ str. 75
- ContentGems – http://contentgems.com/ str. 75
- GatherContent – http://gathercontent.com/ str. 75
- Kapost – http://kapost.com/ str. 75
- Scribe – http://scribecontent.com str. 75
- Google Calendar – https://www.google.com/calendar/ str. 76
- Google Analytics – http://www.google.com/analytics/ str. 76
- Time Doctor – http://www.timedoctor.com/ str. 77
- RescueTime – http://www.rescuetime.com/ str. 77
- Basecamp – https://basecamp.com/ str. 77
- Todoist – http://todoist.com/ str. 77
- Remember The Milk – http://www.rememberthemilk.com/ str. 77
- Wunderlist – http://www.wunderlist.com/ str. 77
Tipy pro udržení soustředění během tvorby obsahu
- The Pomodoro Technique – http://pomodorotechnique.com/ str. 77
- Don’t Break The Chain! – http://dontbreakthechain.com/ str. 78
- Marketing obsahem – StayFocusd – https://marketingobsahem.cz/stayfocusd str. 78
Kapitola 4: Budujeme strategii a vytváříme obsah
Jak na obsahový audit webu
- Screaming Frog SEO Spider Tool – http://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/ str. 86
Obsahová strategie – srdce obsahového marketingu
- Rachel Lovinger – Článek Content Strategy – https://marketingobsahem.cz/clanek-lovinger-rachel str. 87
- Marketing obsahem – Včeliště – Jak na jednoduchou analýzu klíčových slov – https://marketingobsahem.cz/analyza-klicovych-slov str. 87
- Včeliště – 15 prvních SEO kroků při tvorbě nové stránky – http://www.vceliste.cz/publikujeme/#15-seo-kroku str. 88
- Marketing obsahem – Včeliště – Jak na jednoduchou analýzu klíčových slov – https://marketingobsahem.cz/analyza-klicovych-slov str. 89
Cíle obsahové strategie
- Content Marketing Institute http://contentmarketinginstitute.com/ str. 93
Připravujeme se na použití obsahového kalendáře
- Zoho http://www.zoho.com/ str. 98
- Quickbase Intuit – http://quickbase.intuit.com/ str. 98
- Kapost – http://kapost.com/ str. 98
- Edit Flow – http://editflow.org/ str. 98
- Marketing obsahem – WordPress – Future Posts Calendar – https://marketingobsahem.cz/future-posts str. 98
- Marketing obsahem – Stresslimit Editorial Calendar for WordPress – https://marketingobsahem.cz/stresslimit str. 98
- Včeliště – Proč byste měli mít rychlý web – http://www.vceliste.cz/rychlost-webu/ str. 98
- Dropbox – https://www.dropbox.com/ str. 98
Různé druhy obsahu
- Content Marketing Institute – http://contentmarketinginstitute.com/ str. 99
- Soutěže – http://www.souteze.cz/ str. 100
- Rozhovor s Markem Hnátkem – https://marketingobsahem.cz/rozhovor str. 100
- Škola Podvodů – http://skolapodvodu.cz/ str. 101
- České infografiky – https://ceskeinfografiky.cz/ str. 101
- Optimics – Články a studie – http://www.optimics.cz/clanky-studie str. 102
- Včeliště – 122 českých zdrojů o SEO a internetovém marketingu – http://www.vceliste.cz/122-ceskych-seo-zdroju/ str. 102
- Etnetera – http://www.etnetera.cz/etn-life/ str. 102
- Marketing obsahem – Marek Prokop – Analýza klíčových slov – http://marketingobsahem.cz/analyza-prokop str. 104
- Restart kariéry – http://www.restart-kariery.cz/ str. 106
- Marketing obsahem – Internetové memy – https://marketingobsahem.cz/memy – str. 107
- Včeliště – Podcast Jak na lepší konverze a návštěvníky – http://www.vceliste.cz/podcast2/ str. 107
Typy příběhů, které vyvolávají emoce
- Marketing obsahem – Příběh otec a dcera – https://marketingobsahem.cz/pribeh-otec-dcera str. 108
- Kickstarter – http://www.kickstarter.com/ str. 108
- Podnikání v USA – http://www.podnikanivusa.com/ str. 109
- Marketing obsahem – Kontroverzní obsah a konverze – https://marketingobsahem.cz/kontroverzni-obsah str. 110
- Marketing obsahem – Wikipedia – Orientace toaletního papíru – https://marketingobsahem.cz/toaletni-papir str. 110
Deset nápadů na článek, když vám dojde inspirace
- Übersuggest – http://ubersuggest.org/ str. 112
- Včeliště – Jak na jednoduchou analýzu klíčových slov – http://www.vceliste.cz/jak-na-jednoduchou-analyzu-klicovych-slov/ str. 112
- YouTube – http://www.youtube.com/ str. 112
Recyklace obsahu
- SlideShare – http://www.slideshare.net/ str. 115
- Marketing obsahem – Jing – https://marketingobsahem.cz/jing str. 116
- Screenr – http://www.screenr.com/ str. 116
Vhodné redakční systémy pro obsahový marketing
- WordPress – http://wordpress.org/ str. 118
- Joomla! – http://www.joomla.org/ str. 118
- Drupal – https://drupal.org/ str. 118
- TYPO3 – http://typo3.org/ str. 118
- WordPress download – http://wordpress.org/download/ str. 119
- Joomla! download – http://www.joomla.org/download.html str. 120
- Drupal download – https://drupal.org/project/drupal str. 121
Kapitola 5: Propagujeme obsah
Tři pilíře propagace v obsahovém marketingu
- Marketing obsahem – Včeliště – Jak na jednoduchou analýzu klíčových slov – https://marketingobsahem.cz/analyza-klicovych-slov str. 124
Obecné způsoby propagace obsahu
- Facebook – http://www.facebook.com/ str. 127
- Twitter – http://twitter.com/ str. 128
- Google Plus – http://plus.google.com/ str. 129
- Linkedin – https://cz.linkedin.com/ str. 129
- Marketing obsahem – Jana Filová – Na koho a jak cílit na Linkedin – https://marketingobsahem.cz/filova str. 129
- Libimseti – http://libimseti.cz/ str. 130
- Lide – http://www.lide.cz/ str. 130
- Spoluzaci – http://www.spoluzaci.cz/ str. 130
- Myspace – https://myspace.com/ str. 130
- Foursquare – https://foursquare.com/ str. 130
- Pinterest – https://www.pinterest.com/ str. 130
- WordPress Sharebar – http://wordpress.org/plugins/sharebar/ str. 131
- Marketing obsahem – Joomla Scrolling Share Bar – https://marketingobsahem.cz/joomla-sharebar str. 131
- Marketing obsahem – WordPress Facebook komentáře – https://marketingobsahem.cz/wp-fb-komentare str. 132
- Marketing obsahem – Joomla Facebook komentáře – https://marketingobsahem.cz/joomla-fb-komentare str. 132
- Marketing obsahem – Jak na Facebook komentáře – https://marketingobsahem.cz/fb-komentare str. 132
- Marketing obsahem – Facebook box – https://marketingobsahem.cz/fb-box str. 133
- Marketing obsahem – Twitter box – https://marketingobsahem.cz/tw-box str. 133
Link baiting jako jedna z forem propagace
- Optimalizování WordPressu pro vyhledávače – http://yoast.com/articles/wordpress-seo/ str. 134
- Marketing obsahem – ToNeniCool – https://marketingobsahem.cz/tonenicool str. 134
- Lupa – http://www.lupa.cz/ str. 135
- Studujeme v USA – http://www.studujemevusa.cz/ str. 135
- Marketing obsahem – Rozhovor Marka Hnátka – https://marketingobsahem.cz/rozhovor-hnatek str. 135
- Marketing obsahem – Martinus infografika – https://marketingobsahem.cz/martinus str. 136
- Smíšek – http://www.smisek.cz/ str. 137
- Youtube – Myslíte, že lze rozmixovat iPhone? – http://youtu.be/qg1ckCkm8YI str. 137
- Youtube – T-Mobile tanec – http://youtu.be/VQ3d3KigPQM str. 137
- Youtube – Reklama na vodu Evian – http://youtu.be/XQcVllWpwGs str. 137
- Youtube – Návod na úpravu FB stránky – http://youtu.be/4bZgo3f0_58 str. 137
- Youtube – Lovec a medvěd – http://youtu.be/4ba1BqJ4S2M str. 137
- Týden – Anketa – http://www.tyden.cz/anketa/ str. 138
- Včeliště – Publikujeme – http://www.vceliste.cz/publikujeme/ str. 139
Využijte vybudované obecenstvo oborových autorit k vaší propagaci
- Google – Alerts – http://www.google.cz/alerts str. 141
- Commun.it – http://commun.it/ str. 141
- SocMetrics – http://socmetrics.com/ str. 141
- FriendOrFollow – http://friendorfollow.com/ str. 141
- Klout – http://klout.com/ str. 141
- Batchbook – http://batchbook.com/ str. 142
- Nimble – http://www.nimble.com/ str. 142
- Traackr – http://traackr.com/ str. 142
Propagujeme články
- Bubbl.us – https://bubbl.us/ str. 145
- Marketing obsahem – Dropbox – Tabulka guestposting – https://marketingobsahem.cz/tabulka-guestposting str. 146
- Marketing obsahem – Filip Podstavec – Co je guest posting/guest blogging – https://marketingobsahem.cz/podstavec str. 148
- Del.icio.us – https://delicious.com/ str. 150
- Bookmarky.cz – http://www.bookmarky.cz/ str. 150
- Linkuj.cz – http://linkuj.cz/ str. 150
- Tipper.cz – http://www.tipper.cz/ str. 150
- Zaloz.cz – http://zaloz.cz/ str. 150
- Uloz.si – http://www.uloz.si/ str. 150
- Fungu.cz – http://fungu.cz/ str. 150
- Pozrisi.sk – http://pozrisi.sk/ str. 150
- Park.sk – http://park.sk/ str. 150
- aktualnizpravy.cz – http://aktualnizpravy.cz/ str. 151
- itzpravy.cz – http://itzpravy.cz/ str. 151
- kecteni.cz – http://www.kecteni.cz/ str. 151
- krab.cz – http://krab.cz/ str. 151
- kratce.cz – http://www.kratce.cz/ str. 151
- pravednes.cz – http://pravednes.cz/ str. 151
- rssmonitor.cz – http://www.rssmonitor.cz/ str. 151
- weblogy.cz – http://www.weblogy.cz/ str. 151
- xnovinky.cz – http://xnovinky.cz/ str. 151
Osm způsobů propagace elektronických knih
- Marketing obsahem – Josef Kadlec – Jak oslovovat autority v oboru – https://marketingobsahem.cz/kadlec str. 153
- eBookEater.cz – http://www.ebookeater.cz/ str. 154
- eKnizky.sk – http://eknizky.sk/ str. 154
- knihykestazeni.cz – http://www.knihykestazeni.cz/ str. 154
- MladyPodnikatel.cz – http://mladypodnikatel.cz/ke-stazeni/ebooky str. 154
- myebook.cz – http://myebook.cz/ str. 155
- root.cz – http://www.root.cz/knihy/oddeleni/ruzne/ str. 155
- pdfknihy.sk – https://pdfknihy.sk/zadarmo/ str. 155
Efektivní propagace infografik
- NejInfografiky.cz – http://www.nejinfografiky.cz/ str. 157
- CeskeInfografiky.cz – https://ceskeinfografiky.cz/ str. 157
- Infografiky.cz – http://www.infografiky.cz/ str. 157
Propagujeme video obsah
- Včeliště – Jak optimalizovat vaše videa z hlediska SEO – http://www.vceliste.cz/jak-optimalizovat-vase-videa-seo/ str. 158
- Marketing obsahem – Statistiky – https://marketingobsahem.cz/statistiky str. 158
- Včeliště – SEO audit stránek kvetinyexpres.cz – http://www.vceliste.cz/seo-audit-stranek-kvetinyexpres-cz/ str. 159
- SwitchVideo – http://www.switchvideo.com/ str. 159
- SEOŠkola.cz – Reference – http://www.seoskola.cz/reference/ str. 160
- Marketing obsahem – Studie videa – https://marketingobsahem.cz/studie-videa str. 160
- Včeliště – Jak optimalizovat vaše videa z hlediska SEO – http://www.vceliste.cz/jak-optimalizovat-vase-videa-seo/ str. 160
- Amazon S3 – http://aws.amazon.com/s3/ str. 161
- Wistia – http://wistia.com/ str. 161
- Amazon S3 – http://aws.amazon.com/s3/ str. 161
- Brightcove – http://www.brightcove.com/en/ str. 161
- DailyMotion – http://www.dailymotion.com/ str. 161
- MetaCafe – http://www.metacafe.com/ str. 161
- Vidyard – http://www.vidyard.com/ str. 161
- Vimeo – https://vimeo.com/ str. 161
- Vimeo PRO – https://vimeo.com/pro str. 161
- Vzaar – http://vzaar.com/ str. 161
- Wistia – http://wistia.com/ str. 161
- YouTube – http://www.youtube.com/ str. 161
Kde nejlépe propagovat obrázky
- Včeliště – Alternativní popisek obrázku v SEO – http://www.vceliste.cz/alternativni-popisek-obrazku-v-seo/ str. 163
- Včeliště – Jak změnou obrázku zvýšit konverzní poměr – http://www.vceliste.cz/jak-zmenou-obrazku-zvysit-konverzni-pomer str. 163
- Včeliště – Infografika long-tail v SEO i mimo internet – http://www.vceliste.cz/infografika-longtail/ str. 163
- Pinterest – http://www.pinterest.com/ str. 163
- DeviantART – http://www.deviantart.com/ str. 164
- Flickr – http://www.flickr.com/ str. 164
- Fotoalbum – http://www.fotoalbum.cz/ str. 164
- Fotolog – http://www.fotolog.com/ str. 164
- Google Picasa – http://picasa.google.com/ str. 164
- ImageShack.us – http://imageshack.us/ str. 164
- Photobucket – http://photobucket.com/ str. 164
- Rajče – http://www.rajce.idnes.cz/ str. 164
- Shutterfly.com – http://www.shutterfly.com/ str. 164
- TinyPic – http://tinypic.com/index.php str. 164
- Twitpic – http://www.twitpic.com/ str. 164
- Marketing obsahem – Seznam webů pro sdílení fotografií – https://marketingobsahem.cz/seznam-webu str. 164
Prezentace jako jedna z forem propagace
- SlideShare – http://www.slideshare.net/ str. 166
- Včeliště – Jak vytvářet poutavé a funkční titulky – http://www.vceliste.cz/jak-vytvaret-titulky/ str. 166
- FontSquirrel – http://www.fontsquirrel.com/ str. 167
- AuthorStream – http://www.authorstream.com/ str. 167
- SlideBoom – http://www.slideboom.com/ str. 167
- SlideServe – http://www.slideserve.com/ str. 167
Sdílení dokumentů jako tajná zbraň propagace obsahu
- Scribd – http://www.scribd.com/ str. 168
- Issuu – http://issuu.com/ str. 168
- Docstoc – http://www.docstoc.com/ str. 169
- PDFcast – http://pdfcast.org/ str. 169
Já jsem textový blok. Klikni na tlačítko úprav ke změně textu. Výplňový text: Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Kapitola 6: Měříme výsledky obsahového marketingu
Čtyři základní skupiny metrik a jak je měřit
- Marketing obsahem – Google Analytics proměnné – https://marketingobsahem.cz/ga-promenne str. 180
- Marketing obsahem – Econsultancy – https://marketingobsahem.cz/econsultancy str. 181
- Heidi Cohen – http://heidicohen.com/ str. 181